« Tagasi
2024. aasta Järvamaa turisminduses
Uue aasta alguses on veel paslik aeg teha eelmise aasta kokkuvõtteid. Seda ka turisminduses.
Arendustegevused
• Järvamaa ühines turismiinfopunktide rajamise projektiga. Kesk-Eesti DMO koolitas turismiobjektide juurde hakkajaid turismiinfopunkte. Järvamaalt liitus kaks ettevõtet – E-piim spordihall ja Kilplaste küla.
• Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid 7. mail naabrite teenusega Soomaa piirkonnas.
• Mais algas kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi. Kandideeris neli Järvamaa ettevõtet, sügisel alustas üks ettevõte, kes kahjuks ei lõpetanud.
• Kesk-Eesti DMO korraldas kolm koolitust piirkonna turismiasjalistele:
- Kairi Killingu videoreklaamide valmistamise koolitus Põltsamaa lossis jaanuaris
- Birgit Itse loovkirjutamise koolitus „Kuidas jutustada ettevõtte lugu" aprillis
- Maria Tytina mobiilirakenduse Capcut kasutamise koolitus novembris
• Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses on igapäevatöö
• Piirkonna giidide koolitus ja atesteerimine Kesk-Eesti DMO piirkonnas
• Ligipääsuke OÜ ligipääsetavuse veebiseminar „Ligipääsetavuse eri tahkude mõistmine turismis" detsembris
Turundustegevused
• Jaanuaris osales Kesk-Eesti DMO Soomes Helsingis turismimessil MATKA ja lõpptarbijatele tehti Toosikannu puhkekeskuse turundaja abiga 15 minutiline sihtkoha esitlus
• Veebruaris osalesid Järvamaa turismiettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2024 kogu Kesk-Eesti DMO ühispinnal
• Mais lõime võimalusi kahele Soome reisikorraldajate grupile tulla vaatama Kesk-Eesti turismiobjekte, lisaks käisid kaks Soome gruppi lillelaadal
• Visit Järva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav värske sisuartikkel vastavalt aastaajale
• Kogu Kesk-Eestit katvaid sisuartikleid valmis kaks – märtsi lõpus sisuartikkel „Abiks klassiõpetajatele klassiekskursioonideks Kesk-Eestisse" ja mais „Kesk-Eestis on väikelinnu, mida näeb vaid hoogu maha võttes"
• Kesk-Eesti turismi uudiskirjad lõpptarbijale ilmusid kord kvartalis – veebruar, juuni, november
• Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.
Kestlikkusega seotud tegevused
• Augustis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas
• 22. oktoobril toimus kestlikkuse õppereis ettevõtjatele Tartusse
• 4. aprill õppepäev Viljandis rohekokkuleppe sõlminud ettevõtjatele
• Kestlikkuse spetsialisti osalemine Türi valla rohevisiooni töös
Organisatsiooni areng
• Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismiarendus organisatsioon. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti. Kokku on organisatsioonis 6 töötajat.
• Kesk-Eesti turismiorganisatsiooni liikmed olid kaaskorraldajad turismikonverentsil Viljandis 26. septembril. Koostati konverentsist osavõtjatele neli originaalset marsruuti mööda sihtkohta.
• Mais korraldati uuring Kesk-Eesti turismipiirkonna ettevõtjate seas, milles uuriti rahulolu ja koolitusvajadusi.
• DMO nõukoja koosolekud toimusid 16.02 ja 26.03
Ainult Järvamaa tegevused
• Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: 30. jaanuaril arutleti turismimessi ja turunduse teemadel, turismiuuringute tulemusi ja kipitavaid probleeme Järvamaa turisminduses 5. septembril
• SA Järvamaa meeskonnale toimus kaks tootetutvustusreisi uute turismiobjektide juurde Järva maakonnas (3.06 ja 9.09)
• Kevadine Järvamaa turismipäev ettevõtjatele toimus 2. aprillil Paides Keskväljak 15 majas. Seati sihte tulevaseks hooajaks ja vahetati mõtteid. Toimus võrgustumine.
• Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest "Imetledes Järvamaad", valmis lugu Kallaste talust.
• Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mida kuvatakse ka Järvamaa turismi kodulehel uudistena
• Sotsiaalmeedia kampaania „Armastus tööpostil" viidi läbi Visit Järva Facebooki lehel ja Instagramis 12. - 18.02. Kampaania leidis äramärkimist turundustegude konkursil.
• Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega. Kokku on Visit Järva Flickr kanalis üle 1300 vabalt kasutatava profifoto.
• Järva Arengu Partnerite projektis 5* Natura toimus väliskülaliste vastuvõtt ja ühismatk 5.mail
• 21. septembril toimus Järva-Jaanis Eesti Karavanide kokkutulek, kus Visit Järva jagas infot lähedalasuvate vaatamisväärsuste kohta.
• Septembris toimunud üleriigilise Eesti toidu kuu Järvamaa ürituste maandumisleht www.visitjarva.ee
• Tutvustati Järvamaa turismivõimalusi Tartu Arvamusfestivalil
Numbrid
• Koolitustel, õppepäevadel, tutvumisreisidel ja seminaridel on osalenud 38 turismiettevõtet Järvamaalt
• Diginähtavuse suurendamiseks on nõu antud 40 ettevõttele
• Visit Järva Facebooki lehel on jälgijaid 1800, Insagramis 881
• 2024. aastal oli kodulehel www.visitjarva.ee 24 800 uut külastust
• Rahastaja rahulolu DMO tööga on 4,5 punkti 5st
Koostas
Piret Sihver
Järvamaa sihtkoha juht