« Tagasi

2024. aasta Järvamaa turisminduses

Uue aasta alguses on veel paslik aeg teha eelmise aasta kokkuvõtteid. Seda ka turisminduses. 
 
Arendustegevused
Järvamaa ühines turismiinfopunktide rajamise projektiga. Kesk-Eesti DMO koolitas turismiobjektide juurde hakkajaid turismiinfopunkte. Järvamaalt liitus kaks ettevõtet – E-piim spordihall ja Kilplaste küla. 
Kesk-Eesti turismiettevõtjad Viljandi, Põltsamaa ja Mulgimaa piirkonnast tutvusid 7. mail naabrite teenusega Soomaa piirkonnas. 
Mais algas kandideerimine Kesk-Eesti ülesesse turismiteenuse arendamise programmi. Kandideeris neli Järvamaa ettevõtet, sügisel alustas üks ettevõte, kes kahjuks ei lõpetanud.   
Kesk-Eesti DMO korraldas kolm koolitust piirkonna turismiasjalistele:
  • Kairi Killingu videoreklaamide valmistamise koolitus Põltsamaa lossis jaanuaris 
  • Birgit Itse loovkirjutamise koolitus „Kuidas jutustada ettevõtte lugu" aprillis
  • Maria Tytina mobiilirakenduse Capcut kasutamise koolitus novembris
Puhkaeestis.ee keskkonda uute turismiobjektide lisamine, andmete korrastamine, turismiettevõtjatega suhtlemine ja toetamine diginähtavuses on igapäevatöö
Piirkonna giidide koolitus ja atesteerimine Kesk-Eesti DMO piirkonnas
Ligipääsuke OÜ ligipääsetavuse veebiseminar „Ligipääsetavuse eri tahkude mõistmine turismis" detsembris
 
Turundustegevused
Jaanuaris osales Kesk-Eesti DMO Soomes Helsingis turismimessil MATKA ja lõpptarbijatele tehti Toosikannu puhkekeskuse turundaja abiga 15 minutiline sihtkoha esitlus
Veebruaris osalesid Järvamaa turismiettevõtjad Tallinnas turismimessil Tourest 2024 kogu Kesk-Eesti DMO ühispinnal
Mais lõime võimalusi kahele Soome reisikorraldajate grupile tulla vaatama Kesk-Eesti turismiobjekte, lisaks käisid kaks Soome gruppi lillelaadal
Visit Järva kodulehel värskendatakse slaideril kuvatav värske sisuartikkel vastavalt aastaajale 
Kogu Kesk-Eestit katvaid sisuartikleid valmis kaks – märtsi lõpus sisuartikkel „Abiks klassiõpetajatele klassiekskursioonideks Kesk-Eestisse" ja mais „Kesk-Eestis on väikelinnu, mida näeb vaid hoogu maha võttes" 
Kesk-Eesti turismi uudiskirjad lõpptarbijale ilmusid kord kvartalis – veebruar, juuni, november
Visit Järva hoiab värskena turismi kodulehte ning sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis, Instagramis ning haldab turismiasjaliste kinnist gruppi.
 
Kestlikkusega seotud tegevused
Augustis esitati uus edulugu roheliste sihtkohtade võrgustiku korraldatud lugude võistlusele ning septembris selgus, et Järvamaalt lähetatud edulugu oli taas maailmas TOP 100 hulgas 
22. oktoobril toimus kestlikkuse õppereis ettevõtjatele Tartusse
4. aprill õppepäev Viljandis rohekokkuleppe sõlminud ettevõtjatele
Kestlikkuse spetsialisti osalemine Türi valla rohevisiooni töös
 
Organisatsiooni areng
Kesk-Eesti DMO ehk Kesk-Eesti turismiarendus organisatsioon. Järvamaalt töötab organisatsioonis kaks spetsialisti. Kokku on organisatsioonis 6 töötajat.
Kesk-Eesti turismiorganisatsiooni liikmed olid kaaskorraldajad turismikonverentsil Viljandis 26. septembril. Koostati konverentsist osavõtjatele neli originaalset marsruuti mööda sihtkohta. 
Mais korraldati uuring Kesk-Eesti turismipiirkonna ettevõtjate seas, milles uuriti rahulolu ja koolitusvajadusi.
DMO nõukoja koosolekud toimusid 16.02 ja 26.03 
 
 
 
Ainult Järvamaa tegevused
Järvamaa turismi nõukoda kutsuti kokku kaks korda: 30. jaanuaril arutleti turismimessi ja turunduse teemadel, turismiuuringute tulemusi ja kipitavaid probleeme Järvamaa turisminduses 5. septembril 
SA Järvamaa meeskonnale toimus kaks tootetutvustusreisi uute turismiobjektide juurde Järva maakonnas (3.06 ja 9.09)
Kevadine Järvamaa turismipäev ettevõtjatele toimus 2. aprillil Paides Keskväljak 15 majas. Seati sihte tulevaseks hooajaks ja vahetati mõtteid. Toimus võrgustumine. 
Jätkasime portreelugudega Järvamaa tublidest ettevõtjatest "Imetledes Järvamaad", valmis lugu Kallaste talust.
Pidevalt täiendatakse SA Järvamaa kodulehel turismiuudiste voogu, mida kuvatakse ka Järvamaa turismi kodulehel uudistena
Sotsiaalmeedia kampaania „Armastus tööpostil" viidi läbi Visit Järva Facebooki lehel  ja Instagramis 12. - 18.02. Kampaania leidis äramärkimist turundustegude konkursil. 
Läbi aasta täiendati meediapanka värskete fotolavastustega. Kokku on Visit Järva Flickr kanalis üle 1300 vabalt kasutatava profifoto.
Järva Arengu Partnerite projektis 5* Natura toimus väliskülaliste vastuvõtt ja ühismatk 5.mail
21. septembril toimus Järva-Jaanis Eesti Karavanide kokkutulek, kus Visit Järva jagas infot lähedalasuvate vaatamisväärsuste kohta.
Septembris toimunud üleriigilise Eesti toidu kuu Järvamaa ürituste maandumisleht www.visitjarva.ee 
Tutvustati Järvamaa turismivõimalusi Tartu Arvamusfestivalil
 
Numbrid
Koolitustel, õppepäevadel, tutvumisreisidel ja seminaridel on osalenud 38 turismiettevõtet Järvamaalt
Diginähtavuse suurendamiseks on nõu antud 40 ettevõttele
Visit Järva Facebooki lehel on jälgijaid 1800, Insagramis 881
2024. aastal oli kodulehel www.visitjarva.ee 24 800 uut külastust
Rahastaja rahulolu DMO tööga on 4,5 punkti 5st
 
Koostas
Piret Sihver
Järvamaa sihtkoha juht