« Tagasi

Aasta 2022 Järvamaa turismis

2022. aasta oli SA Järvamaa turismiosakonnas rohkesti väljakutseid. Jätkusid juba plaanitud arendus- ja turundustegevused ning oma ressursside piires kasutasime kõiki võimalusi Järvamaa kui sihtkoha edendamiseks:

  • Jätkuv on osalemine kestliku turismi rahvusvahelise kvaliteedimärgise Green Destinations Award programmis. Samuti valiti Järvamaa kolmandat aastat järjest maailma kestlike sihtkohtade TOP100 nimekirja, kus sel korral tõsteti esile Kirna mõisapargi edulugu tulbiväljade loomisel. Kvaliteediprogrammis osalemine jätkub, samuti ka ettevalmistus järgmiseks korraliseks audititiks, mis on planeeritud 2023. aastaks;
  • rohelise sihtkoha koordinaator Elo Öösalu osales Kreekas kestliku turismi ülemaailmsel aastakonverentsil , kus kuulutati Järvamaa edulugu 100 parima hulka;
  • jätkus turismialane regionaalne koostöö Viljandimaa ning Tõrva ja Põltsamaa valdadega, kellega ühiselt viime läbi Kesk-Eesti turismisihtkoha arendust;
  • sel aastal on läbi viidud erinevaid uuringuid - külastajate fookusgrupiuuring, ettevõtjate süvaintervjuud, külastajate veebiküsitlus, „Siin on turvaline" terviseturvalisuse kommunikatsioon ettevõtjaile, kestliku teenuse nõustamine ja suunamine, andmete ja statistika tagasiside koondamine;
  • kahel korral toimusid eriprojektina sisuloojate promoreisid, kevadel tuuritati Kirna – Türi piirkonnas ning suvel võeti üles pereturismiga seotud objekte;
  • sellesse aastasse jäi DMO meeskonna loomine, millisega jätkatakse maakonna turismi arendamist 2023. aastal; 
  • turundusprojektidest jätkati alustatud Järvamaa portreelugude sarjaga, mille käigus tootsime juurde olemasolevatele lugudele turundustekste ja profifotosid neljast olulisest turismiobjektist. Loodud materjal on mõeldud kasutamiseks sihtkoha edasistes turundustegevustes ning loomulikult ka teenusepakkujatele endile;
  • arendasime edasi maakonna turismiportaali visitjarva.ee, kus uuendasime mitmeid sisuartikleid;
  • maakonna kui terviku turundamisel tegime tihedat koostööd LEADER-tegevusrühmadega - ühiselt koostasime Järva maakonna taotluse Maaeluministeeriumile toidupiirkonnaks nimetamise konkursile, taotlust pälvis edu ja maakond on Eesti toidupiirkond 2022. Kolmandat aastat järjest toimus madalhooaja sündmusi koondav Kurjailma festival ning LEADER ühisprojekti raames viidi lõpule Kesk-Eesti giidide arenguprogramm;
  • sihtkoha turunduse suurim projekt oli ja on 2023 aasta aprillini kestev toidupiirkonda tähistav maitsete aasta maineprojekt. Selle raames on valminud kodulehekülg www.jarvamaakohaliktoit.ee , toidupiirkonna videofilm, kinnitatud kaubamärk „Pokteil", salvestatud videoretsepte, pööratud tähelepanu parimatele Järvamaa toitlustusettevõtetele, korraldatud neli õppekäiku erinevatele sihtgruppidele (peakokad 29.-30.08, toiduajakirjanikud 15.06, koolikokad 18.06 ja Ida-Virumaa ettevõtjad 23.-24.11), täidetud spetsiaalseid toidupiirkonna sotsiaalmeedia kanaleid Facebookis ja Instagramis;
  • reklaamleht Järvamaa kui õppereiside sihtkoha kohta Õpetajate Lehes koos vastava alamlehega visitjarva.ee portaalis;
  • LEADER tegevusgruppide rahastuse toel ilmunud Järvamaa tutvustus Postimehe suvises ja talvises erilehes "Sel aastal puhkan Eestis", suve-eri Delfi-Eekspressi digiväljaandes „Seikle Eestis" ja „Järvamaa juures on kõige halvem see, et sealt on jube raske ära tulla" ;
  • aasta jooksul õnnestus riiklikku turismiportaali lisada Kesk-Eestit tutvustavaid artikleid, viimati „Paide – Türi – Käru, kuhu minna Kesk-Eestis?" ;
  • kaks päeva on sihtasutuse meeskond külastanud uusi turismiettevõtteid ja -kohti;
  • Järvamaa turismi nõukoja ühise tööna uuendasime maakondliku arengustrateegia osaks olevat turismistrateegiat ning sõnastasime eri sektorite rollijaotuse konkreetsete arenguvajaduste kaupa. Strateegiline tegevuskava aastani 2030 on kinnitatud;
  • loodud flickr.com keskkonnas on avalikult kättesaadav Järvamaa fotopank, mille tarbeks ostsime fotode kasutusõigusi mitmelt fotograafilt ning tänaseks on seal peaaegu 1000 fotot kasutatavad Järvamaa kui sihtkoha turundamiseks; 
  • Visit Järva liitus Group Tourism Expo 2023 meeskonnaga, et tagada edukus välisturgudel;
  • koostöös Viljandimaaga toimusid turismiasjalistele endi innustamiseks diginähtavuse alal korraldasime Puhka Eestis virtuaaltalgud 14.- 21.märts, et hooaja eel oleksid andmed uuendatud  ja esitlesime turismiportaali sisestusvõimalusi LEADER piirkondade teabepäeval 22.veebruaril
  • toimus Järvamaa turismiasjaliste Ettevõtlusnädala turismipäeval 3. oktoobril Wittensteini uhiuues tegevuskeskuses;
  • EAS Turismiarenduskeskus kutsus sügisel ettevõtjaid külalislahkuse programmi, millest võttis osa ka Järvamaa ettevõtjate grupp. Selle grupi koosolekul Kilplaste kojas pakkusime tuge pakettide loomisel ja õpetust toimetamiseks Puhka Eestis keskkonnas.
  • viisime turismiettevõtjad kahele inspiratsioonireisile märtsis Saaremaale ja novembris Põlvamaale;
  • koostöös tootmisettevõtete koostöövõrgustiku koordinaatoriga viidi läbi toitlustusettevõtetes erinevaid kampaaniad – näiteks Koogipaus Kesk-Eestis,  Sõbraga supile ja Öökohvikute kolmapäevad.
  • alustatud ettevalmistust Järvamaa turismikaardi valmistamiseks ja turismimessil Tourest 2023 osalemiseks;

 

Jätkuvalt on oluline aastaringne järjepidev turismiinfo andmehaldus Eesti turismiportaalis puhkaeestis.ee/ visitestonia.com sh ettevõtjate nõustamine andmete avaldamisel, samuti infopäringutele vastamine ning turismiinfo vahendamine sotsiaalmeediakanalites Facebook ja Instagram.

Samuti toimus aastaringselt tihe sektorisisene infovahetus Järvamaa turismiasjalistele suunatud uudiskirjades ja Facebooki grupis.  

2022. aastal oli SA Järvamaa turismiosakonnas 2 täiskohaga töötajat. Kui eelmine turismiettevõtjate koordinaator Külli Eller märtsis lõpetas töösuhte, astus uuena asemele Elo Öösalu.

 

Kokkuvõtte tegid:

Diginähtavuse spetsialist Piret Sihver ja turismiettevõtjate koordinaator Elo Öösalu

SA Järvamaa