Imavere Põhikool | EHA (Ettevõtja Huvitegevusele Appi)
EDULOO PEALKIRI: EHA (Ettevõtja Huvitegevusele Appi)
ÕPPEASUTUSE NIMI: Imavere Põhikool
KLASS/VANUSERÜHM: III kooliaste (meediaklubi)
TEGEVUSE ALGUS- JA LÕPPKUUPÄEV: jaanuar-juuni 2021
TEGEVUSE EESMÄRK:
Projekti eesmärk oli rahastada huvitegevust, mille jaoks kohaliku omavalitsuse eraldatud vahenditest ei piisanud. Huvitegevus mängib suurt rolli väikeste maakoolide püsimisel, sest mida enam on lastel võimalusi oma kodukohas huviringides osaleda, seda väiksem on tõenäosus, et vanemad oma lapsed linnadesse kooli viivad. Et umbes 80 õpilasega koolis huvitegevust pakkuda, jääb kooli enda rahakott õhukeseks ning kohalik omavalitsus toetab küll juhendaja töötasude maksmist, kuid vahendid vananevad kiiresti ja nende uuendamiseks vajalikke toetusi vähendatakse aasta-aastalt veelgi.
TEGEVUSE LÜHIKIRJELDUS:
Kui huvitegevuse toetusi pidevalt vähendatakse, ei jää ettevõtlikud õpilased hätta. Imavere põhikool soovis vahendite vähesusest hoolimata oma huvitegevusega jätkata ja palus nii lähemaid kui kaugemaid ettevõtteid endale selles osas appi. Õpilased koostasid sponsorlustaotlused, rääkisid huvitatud ettevõtte esindajatega läbi, mida täpsemalt soovitakse ja omalt poolt vastu pakutakse ning nii sündiski koostöö, millest said kasu kolm huviringi - meediaklubi, robootikaring ja solistide ring, mis pakuvad huvitavaid õppimisvõimalusi enam kui kolmandikule kooli õpilastest. Noored said väärtuslikke kogemusi selles osas, kui kaugele võib jõuda ettevõtlikkusega - kui on suur soov ja tahe teha, siis leitakse ka võimalused. Lisaks pakkus koostööprojekt uusi teadmisi ametliku taotluse esitamise, läbirääkimiste ja pakkumiste tegemise kohta. Noored arendasid oma eneseväljendusoskusi ja mõistsid, et ka noortel inimestel on ettevõtjale väärtuslikke teadmisi, oskusi ja kogemusi.
PARTNERITE KAASAMINE:
1. Solistide ring ja juhendaja Krista Tiitmaa - osalesid vajaduste kaardistamises
2. Robootikaring ja juhendaja Margit Reinpõld - osalesid vajaduste kaardistamises
3. Kooli juhtkond - osalesid vajaduste kaardistamises ja toetasid huviringe omapoolsete variantidega, kuidas saame toetajatele kasulikud olla; osalesid koosolekul ettevõtjaga, et vajadusi selgitada
4. Graanul Invest - huvihariduse toetaja