Ole mitmekeelne, ole maailmakodanik
Võõrkeeleõpe oli üks Paides toimunud Arvamusfestivali teemadest. See teema on eriti aktuaalne Eestis ja meie lähiriikides, mida on mõjutanud sõjapõgenikud.
Eesti Võõrkeeleõpetajate Selts algatas võõrkeeleõppe ja mitmekeelsuse teemalise dialoogi süvendamiseks provokatiivse arutelu pealkirjaga "Ei saa sotti, kas on motti? #võõkeeled". See väljend peegeldab laialt levinud arvamust, et paljud õpilased ja täiskasvanud ei näe võõrkeelte õppimises piisavat väärtust või ei leia selleks piisavat motivatsiooni. Mõnele võib tunduda, et võõrkeeled on liiga keerulised või traditsioonilised õpetamismeetodid ei ole piisavalt kaasahaaravad.
Arutelul rõhutati uuenduste vajadust võõrkeeleõppes. Õpetajad peaksid leidma uusi ja loovaid viise õpilaste motiveerimiseks. Näiteks võiksid nad rõhutada võõrkeelte oskuse tähtsust karjääri, reisimise või kultuuri mõistmise jaoks. Samuti on oluline mitmekesistada õppemeetodeid kasutades digitehnoloogiaid, rollimänge, projektõpet või keelekümblust. Õpilased peaksid olema õppeprotsessi kaasatud ning neil peaks olema võimalus ise teemasid ja materjale valida.
Arutelu käigus kerkis esile oluline küsimus: kuidas muuta võõrkeeleõpe õpilaste jaoks aktuaalsemaks ja huvitavamaks? Vastus peitub õppemetoodika uuendamises, õpilaste kaasamises ja võõrkeeleoskuse sidumises päriseluga.
SA Järvamaa osaleb Nordplus programmis teemal "Loodusainete ja ettevõtluse õpetamise erinevad lähenemised Põhja-Balti kontekstis". Projekti eesmärk on edendada rahvusvahelist koostööd, uussisserändajate keeleõppetegevusi ning jagada parimaid praktikaid erinevate riikide vahel.
"Be multilingual, be a global citizen"
Learning foreign languages was one of the topics of the Opinion Festival in Paide. This topic is especially relevant in Estonia and our neighboring countries, which have been affected by the refugees.
The Estonian Society of Foreign Language Teachers initiated a provocative discussion titled "Does it make sense or not? #võõkeeled" to deepen the dialogue on foreign language learning and multilingualism. This expression reflects the widespread belief that many students and adults do not see sufficient value in learning foreign languages or do not find sufficient motivation to do so. Some may find foreign languages too difficult or traditional teaching methods not engaging enough.
The discussion emphasized the need for innovations in foreign language education. Teachers should find new and creative ways to motivate students. For example, they could emphasize the importance of foreign language skills for careers, travel or cultural understanding. It is also important to diversify learning methods using digital technologies, role-playing, project-based learning or language immersion. Students should be involved in the learning process and should have the opportunity to choose topics and materials themselves.
An important question came up during the discussion: how to make foreign language learning more relevant and interesting for students? The answer lies in updating teaching methods, involving students and linking foreign language skills to real life.
SA Järvamaa participates in the Nordplus program on the topic "Different approaches to teaching natural sciences and entrepreneurship in the North Baltic context". The aim of the project is to promote international cooperation, language learning activities for new immigrants and share best practices between different countries.