EDULOO PEALKIRI: Plastiliini multikas
ÕPPEASUTUSE NIMI: Väätsa Põhikool
EDULOO ESITAJA: Kelly Saatmann
EDULOO EESTVEDAJA: Ksenia Pesti ja Elina Roosileht
KLASS/VANUSERÜHM: 3. klass 9.-10. aastased
TEGEVUSE ALGUS- JA LÕPPKUUPÄEV: 04.oktoober 2018.a kuni 04.juuni 2019.a
TEGEVUSE EESMÄRK: Soov oli lastele tutvustada maailma, milles võib ellu ärgata mis iganes asi. Kuidas unistused ja fantaasiad võivad ellu ärgata. Tutvustada lastele stop-kaader animatsiooni protsessi algusest lõpuni. Anda nende kujutlusvõimele vabad  käed. Lasta neil endil otsustada, millistes tööprotsessi osades nad tahavad  enim panustada ja kaasa lüüa. Peamised õppimise valdkonnad olid meeskonna töö,  järjepidevus ja kannatlikkus, täpsus,  loovus ning digitaalsete lahenduste kasutamine. Peamine eesmärk oli ühendada järjepidevus, loovus ja digitaalsed lahendused, et lapsed saaksid teha midagi tavapäratut ja uuenduslikku, selle protsessi algusest lõpuni suuresti ise kujundada ja teostada, nii et lõpptulemus oleks üllatuslik nii endale kui ka kõigile teistele.

TEGEVUSE LÜHIKIRJELDUS: Väätsa Põhikooli 3. klassi lapsevanemad ja õpilased suutsid üllatada kogu kooli oma vahva multifilmiga. Väätsa Põhikoolis valmis ühistööna 3-nda klassi õpilaste poolt vahva lühimultifilm. See on loovust täis lugu, kuidas plastiliinist valmistatud  maailm ärkab tänu digitaalsetele lahendustele ellu. 2019 õppe aastal,  28 akadeemilise tunni jooksul valmistasid lapsed oma multikastuudio, rekvisiidid, tegelaskujud, kirjutasid süžee ja andsid tegelastele hääled. 6 minutilise ja  4310-st piltkaadrist koosnev, lühimultifilmi esimene katsetus Väätsa Põhikoolis selles vallas. Projektis osalesid kõik 3-klassi 22 õpilast.
Multika tegevus toimub Väätsa Põhikoolis ja räägib loo koolipäevast, klassiõhtust ja uuest klassikaaslasest Juliusest. Multika tegelaskujudeks on loomad kassidest kaelkirjakuteni. Multika süžee on laste kaasabil koostatud ja selles on lastele omaselt kõike nii õudusfilmilikke elemente, kui ka naljakaid hetki. Multika tegelased on plastiliinist voolitud ja tehtud laste enda poolt. Lisaks valmistasid lapsed Väätsa Põhikooli hoonetest ja siseruumidest elutruud maketid (stuudio), kus tegevused aset leidis. Töö käigus voolisid lapsed tegelaskujud, koostasid stsenaariumi, andsid loomadele hääled, pildistasid kaader-kaader haaval üles kogu loo. Lisaks helindasid, lugesid stuudios tegelaskujudele peale hääled ning õppisid montaaži. See on inspireeriv  lugu sellest, kuidas kaasaegne digitaalne maailm muudab laste mängumaailma võluväel elusaks, õpetades neile õppetöö käigus, koostööd, kannatlikkust, loovust kui ka digitaalsete lahenduste kasutamise oskusi.

PARTNERITE KAASAMINE:
1. Lapsevanemad- eestvedajad, taustajõud.
Ilma lapsevanemate initsiatiivita poleks see vahva projekt kindlasti sündinud. See toetus, suunamine ja juhendamine oli väga väärtuslik kogemus ja teistmoodi õppimise võimalus 3. klassi õpilastele.
2. Klassijuhataja- õpilaste juhendaja.
3. Väätsa rahvamaja- helindus.